Kerst, Parijs en Oud en Nieuw

De afgelopen twee weken is het wat stiller geweest hier op Zoey’s Zee. Ik vierde eerste kerstdag kerst met mijn moeder en heel de familie bij mijn opa en oma. We hebben heerlijke haas gegeten en tot in de late uurtjes zitten kletsen. Tweede kerstdag ging ik naar mijn opa en oma van mijn vaders kant waar ik wederom een heerlijk kerstmaal at, het ook heel gezellig was en waar we de verjaardag van mijn broertje vierden.

IMG_0773

De drie dagen daarna ben ik naar Parijs geweest met Evert. Dat was echt super fijn, het was heel mooi weer en we zaten in een fantastisch schattig airbnb’tje in de buurt ‘montmatre’. We zijn langs de Notre Dame, Centre Pompidou, het Louvre, de Eiffeltoren en de Sacrè Coeur geweest. We zijn uiteindelijk nergens naar binnen geweest want overal stonden natuurlijk mega lange rijen. Maar alleen de gebouwen van buiten zijn al zo prachtig om te zien! We hebben erg veel gelopen en daardoor veel van de stad gezien. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik Barcelona en Londen fijnere steden vind. Parijs is wel ook erg mooi, begrijp me niet verkeerd! Op de een of andere manier vind ik de sfeer die er hangt alleen minder prettig. Des al niettemin heb ik wel hele fijne dagen gehad. We hebben ontzettend lekkere croissantjes gegeten en veel mooie winkeltjes gevonden.

Afgelopen donderdag was het dan oudjaarsdag. Na nog een rustig dagje op het werk ben ik afgereisd naar een dorp hier in de buurt, waar een vriend van mij woont. Samen met de hele vriendengroep hebben we daar, traditiegetrouw, het nieuwe jaar ingeluid. Met de laatste paar nummers uit de top 2000 voor de muziekfanaten op de achtergrond. Het was super gezellig om iedereen weer even te zien en te horen hoe het met ze gaat. Vooral nu iedereen hun eigen weg begint te gaan. Sommigen ronden dit jaar hun middelschool af, anderen zitten in het eerste jaar van hun studie, weer iemand anders is juist weer net aan school begonnen na een moeilijk jaar en Jette en ik hebben een tussenjaar en zijn aan het werk. We hebben tot in de laatste uurtjes gedanst onder het genot van meerdere glazen champagne… Waarna we met zijn allen op onze luchtbedjes in de woonkamer zijn gecrasht en tot het middag uur hebben geslapen. Helaas moest ik gister, op nieuwjaarsdag, ook werken. Met wat koffie heb ik me er uiteindelijk nog aardig goed doorheen weten te slaan.

De komende maand is mijn laatste maand op mijn werk, want over anderhalve maand vertrek ik al richting Nepal. Ik vind het echt super spannend, maar heb er ook erg veel zin in. De laatste inenting is onderhand binnen en dinsdag ga ik richting Amsterdam om mijn visum te regelen en allerlei spullen voor mijn reis te kopen. Aangezien ik hier op deze blog over heel veel schrijf, maar niet echt over reizen en het buitenland, heb ik besloten om een nieuwe blog aan te maken. ‘Zoey’s Zee in Nepal‘ heet hij. Via Zoey’s Zee kun je, als je op het home scherm bent, in de menubalk helemaal aan de rechterkant doorklikken naar ‘Nepal’. Dan kom je automatisch op mijn Nepal blog terecht. Hij is op dit moment nog net niet helemaal af. Ik ben er de laatste hand aan aan het leggen en hoop dat hij volgende week maandag klaar is, zodat ik er direct woensdag een bericht op kan plaatsten over mijn aanwinsten uit Amsterdam.

Voor nu wens ik alle vakantiegangers nog een fijne paar laatste daagjes en wens ik iedereen een heel fijn, gelukkig, succesvol maar bovenal bijzonder 2016!

X

Geef een reactie

