Lifestyle apps

Als je het aan mij vraagt, heb je verschillende app gebruikers. De een houd van heel veel games en de ander heeft alle social media die je je kunt bedenken. Ik hou ontzettend van lifestyle apps en dan vooral de apps die je gezond helpen te leven. Vandaag deel ik mijn vijf favoriete apps met jullie.

unnamed

WordPress

Dit spreekt denk ik aardig voor zich, hier check ik regelmatig mijn bezoekers en kan ik ook af en toe iets schrijven of veranderen als ik niet bij mijn laptop in de buurt ben.

rituals-logo

Rituals

De Rituals app is eigenlijk gewoon een reclame app, je kan er hun spullen kopen en ze vertellen je hoe geweldig die producten zijn. Maar er zit ook een hele fijne mindfulness begeleiding bij die je op een verschillend aantal minuten kan instellen. Die gebruik ik de laatste tijd erg vaak en is precies wat ik zoek omdat de begeleidende stem niet van je verlangt dat je steeds beter wordt. Dat vind ik altijd zo irritant!

icon175x175

Calm

Ook calm is een mindfulness app, maar daar zit niet, zoals bij de Rituals app, een begeleidende stem onder. Bij de Calm app heb je allerlei verschillende kalmerende geluiden die je helpen bij het leegmaken van je hoofd. Dit is dus voor iets gevorderden, omdat je geen begeleiding meer krijgt bij het leegmaken door een stem.

9f5d0dbd0734bb8449da34b20a77d278

Sworkit Lite

En dan Sworkit. Dit is een app met allerlei verschillende workouts verdeeld over de vier categorieën: Strength, Cardio, Yoga en Stretching. Als je een van deze categorieën hebt gekozen kun je nog weer kiezen uit een paar verschillende routines. Ook kun je kiezen voor een 5 minuten durende workout waar verschillende categorieën door elkaar worden gebruikt. Ik vind dit een erg fijne app om ’s ochtends mijn dag mee te beginnen.

icon175x175

Runmeter

En dan als laatste Runmeter. Dit is een app voor hardlopen, hij meet allerlei verschillende gegevens en houd die bij, maar je kan er bijvoorbeeld ook heel simpel je intervals inzetten waarna hij je waarschuwt als je mag gaan lopen/rennen. Ook houd hij je routes bij. Het is dus erg handig voor de intervals en hoeveel km je hebt gerent en voor de rest vind ik het gewoon heel leuk om al die feitjes over mijzelf te verzamelen.

Dat waren ze alweer, hopelijk hebben jullie wat leuke ideeën gekregen.

X

Geef een reactie

