Charity Challenge

Ik heb het heel erg goed en met mij nog veel meer mensen. Ook al heb ik niet een gigantisch inkomen en zou ik het liefst op de kunstacademie rondlopen. Net als dat het nog steeds niet gelukt is om volledig suikervrij te eten of iedere dag even te sporten. Dat zijn per slot van rekening eigenlijk allemaal verwaarloosbare problemen. Zo heeft iedereen dingen die hij of zij zou willen verbeteren in zijn of haar leven. Helaas zijn er ook heel veel ‘grote’ problemen op de wereld.
Daarom heb ik een challenge voor mezelf bedacht. Ik hoop dat jullie mee doen en dat we daarmee de wereld weer een klein stukje kunnen verbeteren. Ik wil gaan proberen om iedere maand iets te doen voor de wereld. Ja ik weet het, dat is een erg groot en vaag begrip. Wat dat voor mij inhoud is dat ik een bedrag dat ik kan missen doneer aan een zelf gekozen doel. Dat kan het asiel hier in de stad zijn maar ook het Rode Kruis, net waar ik op dat moment achter sta. Een andere mogelijkheid is om iets te kopen waarvan een groot percentage, al dan niet alles, naar een goed doel gaat. Zo heb ik in september een markt bezocht waar al het geld wat werd opgehaald naar Diyo Nepal ging. Een ander idee is om keer de Charity pot van Lush te kopen. Zij kiezen iedere maand zelf een goed doel uit de buurt waar de opbrengst naartoe gaat. Als jij je verbonden voelt met dit doel is dat natuurlijk een ontzetend leuke en mooie manier om iets goeds te doen voor de wereld. Het hoeft echter niet financieel te zijn. Het kan ook betekenen dat je helpt als vrijwilliger bij het Leger des Heils of iets doet voor de vluchtelingen stroom die nu naar Nederland komt.

f755c3433cb0243feab178b5ee1a3485

Zoals je merkt is het heel breed en daardoor ontzettend haalbaar, denk ik. Het belangrijkste is dat je erbij stilstaat en erover nadenkt. Stel je kunt maar 1 euro missen, dat is prachtig! Want je hebt toch maar net die ene euro gegeven aan iemand die het heel goed kan gebruiken.

Hier een lijstje met goede doelen om je alvast wat ideeën te geven:

  • Unicef
  • Het Rode Kruis
  • War Child
  • Edukans
  • Stichting Vluchteling
  • Het asiel in de buurt
  • Leger des Heils
  • Plan Nederland
  • De speeltuinvereniging in de buurt
  • Kika
  • Pink Ribbon
  • Longfonds

Doen jullie mee?

Geef een reactie

