Barcelona

Na een tijdje blogstilte ben ik er weer! Ik ben sinds woensdag al terug uit Barcelona en heb het fantastich gehad. Wat een prachtige en heerlijke stad! We hebben op en top genoten en nauwelijks geslapen, want zeg nou eerlijk, je moet zowel het dag- áls het nachtleven meemaken! Slenteren door de kleine straatjes met schattige winkeltjes en ’s avonds heerlijk koken waarna we in ‘ons’ rode cocktail barretje doken met zijn heerlijke mojito’s. Uiteindelijk hebben we bijna alleen maar gelopen, gemiddeld 18 km per dag (!). Uiteraard heb ik ook foto’s voor jullie gemaakt.

IMG_0105

Op de eerste avond zijn we uit eten gegaan in een restaurantje aan de overkant van ons appartement. Dit zat in de overdekte markt die tegenover ons appartement was en maakte al hun eten van vers gekochten producten van de markt.

IMG_0119 IMG_0124 IMG_0134 IMG_0102Het appartement had echt een prachtig uitzicht met gigantische ramen en van die schattige mini-balkonnetjes… Wat heb ik daarvan genoten!

IMG_0117 IMG_0152 IMG_0164 IMG_0169Ik weet helaas niet meer de echte volgorde van wat we wanneer gedaan hebben. Zo tijdloos is het gevoel geweest wat ik de hele week heb gehad. Op de eerste foto zie je Jette, Hein en Rienk de Rambla verkennen. Op de andere foto’s liggen we in een parkje lekker te genieten van het weer.

IMG_0191 IMG_0210Wat we uiteindelijk het meest hebben gedaan, is door de lieve kleine straatjes in El Born wandelen. Het was er zo prachtig!

IMG_0208 IMG_0228We zijn meerdere avonden naar een cocktail barretje geweest waar, zoals je ziet, alles rood was. Ze hadden er meer dan 50 verschillende soorten gin, waarvan een groot deel zelf gedestilleerd met de meest gekke smaken. Het was er echt mega gezellig en iedereen knoopte gezellige gesprekjes met je aan!

IMG_0201In het appartement hadden we ook een keukentje waar we vijf avonden zelf heerlijk hebben gekookt. Hier eten we een Spaans geïnspireerde burger, hij was geweldig! En we drinken er uiteraard een glas Sangria bij.

IMG_0212 IMG_0222Op de laatste dag hebben we zo veel mogelijk in de stad gelopen, zo kwamen we langs een huis van Gaudi en ’s avonds hebben we heerlijk paella gegeten waarna we onze avond hebben afgesloten in Rubi’s en de zee. We zijn meerdere nachten naar zee geweest aangezien dat maar een half uurtje lopen was, heerlijk!

IMG_0184Natuurlijk zijn we ook nog langs de Sagrada Familia geweest. Daar hebben we in een parkje lekker geluncht en zie je die blauwe lucht?! Dit is een onbewerkte foto, oh wat mis ik die blauwe lucht!

Ik heb een fantastisch week gehad die ik nooit zal vergeten en in mijn hart zal sluiten en koesteren!

X

Geef een reactie

