Review: Clinique 3 stappen plan

Ongeveer anderhalf jaar geleden kwam de sensitive lijn van Nivea uit. Dit was een echt uitkomst voor mij, want mijn huid is nogal veeleisend… Zo verwacht ze dat ik haar buitengewoon volstouw met vocht, met gevolg dat ze vaak genoeg trekkerig protesteerde. Aan de andere kant heeft ze ook bedacht om hier en daar een rond plekje vette huid te creëren, want ja, die jeugdpuistjes horen er in je jeugd toch echt bij! Met daarboven op ook nog dat zij elk cremetje verstoot, t is tenslotte niet haar eigen product! De Nivea lijn loste dit allemaal op! Mijn huid werd schoon door de reinigingsmelk, het micelair water en de dag- en nachtcrème gaven een goede voeding. Tot ongeveer twee maanden geleden….

Mijn huid kwam opeens vol te zitten met onzuiverheden en irritaties, ik wist dat ik iets in mijn gezichtsverzorging moest gaan veranderen. Aangezien ik diep van binnen ook wist dat Nivea misschien iets te ‘simpel’ was voor mijn huid en ik misschien toch ook echt wat meer zou moeten gaan uitgeven aan mijn verzorging ging ik naar de Douglas. De medewerkster heeft me echt fantastisch geholpen, ze begreep direct dat ik iets nodig had zonder enige troep in de producten en ook dat de combi vet en erg droog duidelijk aanwezig was. Ze adviseerde mij het 3 stappenplan van Clinique, dit komt in vier verschillende huid types van zeer droog tot vet. Mij werd type 2 geadviseerd, droog gecombineerd, met een facial soap, clarifying lotion en moisturizing lotion. Daarbij raadde ze mij ook nog de Take the day off cleansing balm en de Daily defense moisturizer aan. Uiteindelijk ging ik naar huis met in mijn tasje de proef set van type 2 en een sample van de cleansing balm. Tijd om te testen!

Liquid facial soap

IMG_2862Dit is een zeep die niet heel heftig schuimt, hij maakt slechts grote bellen. Na het verwijderen van mijn make-up (’s avonds…) en nat maken van mijn gezicht gebruik ik slechts een kleine druppel van deze zeep. Dat is meer dan genoeg voor mijn gezicht. Ik masseer het even, ik weet niet of dit echt iets toevoegt, maar het voelt in ieder geval alsof ik even alle viezigheid flink eraf schrob… Daarna spoel ik het weer met lauw warm water af en dep mijn gezicht droog. Waar ik meestal een trekkerig gevoel heb als ik dit doe met andere producten, is daar bij deze zeep helemaal geen sprake van! Ik ben heel blij met deze zeep, hij maakt mijn gezicht goed schoon en verwijdert de laatste restjes make-up. Hij prikt niet in mijn ogen en ik heb geen irritaties of roodheid kunnen ontdekken na het gebruik van de zeep.

Clarifying lotion 2

IMG_2858De medewerkster vertelde me hiervan twee keer hem op zijn kop op een watje te houden, je weet wel wat ik bedoel. Zo gezegd zo gedaan. Ik strijk over ieder deel van mijn gezicht slechts een keer, aangezien dit het beste resultaat geeft. De lotion is erg fris en door de pepermunt erin heeft het een lekkere geur en geeft het je gezicht echt zo’n frisse kik. Hij haalt alle laatste restjes vuil weg en geeft geen trekkerig gevoel of roodheid. Wel is de huid rond mijn ogen te gevoelig en voelt het niet prettig als ik de lotion hierop aanbreng. Daarom laat ik altijd een soort cirkel rond mijn ogen waar ik niet kom met het watje.

Dramatacally different moisturizing lotion+ 

IMG_2863

Mijn routine sluit ik af met deze lotion, zowel voor dacht als nacht. Hij is heel vloeibaar en daarmee is deze verpakking echt uitzonderlijk onhandig! De lotion loop uit de tube als je hem opent zonder überhaupt te knijpen. Met het gevolg dat ik hem op zijn kop bewaar en openmaak waarna ik hem langzaam kantel zodat er niet direct teveel uitkomt. Gelukkig heeft de full-size een pompje, dus daar zal dit probleem waarschijnlijk niet aan de orde zijn. De lotion is dus erg dun en daardoor verwachtte ik dat hij niet voedend genoeg zou zijn, dit is echter helemaal niet het geval! Hij is zelfs nog meer voedend als de Nivea crème! Hij trekt snel in en geeft mijn gezicht de hele dag/nacht genoeg verzorging.

IMG_2864Ik ben echt ontzettend blij met deze nieuwe routine! Mijn gezicht is zo goed als puistjesloos en ook mijn mee-eters zijn sterk afgenomen. Mijn huid voelt veel meer gehydrateerd aan en ziet er daardoor gezonder uit. Ik heb geen gekke irritaties meer en mijn huid straalt helemaal! Toch denk ik dat ik ook de extra moisturizer nog ga proberen in de winter aangezien ik dan altijd nog wat extra hydratatie nodig heb.

Uiteindelijk denk ik dat de irritaties twee maanden geleden niet per definitie van mijn verzorging kwamen, ik zat op dat moment in mijn examenperiode en was dus redelijk gestrest, dit heeft altijd een duidelijke invloed op mijn huid. Ook ben ik er laatst achter gekomen dat de gezichtsprimer van de Hema te heftig is voor mijn gezicht. Ik heb het een dag gedragen waarna mijn huid onderhand al anderhalve week aan het bijkomen is en nu bijna weer rustig is. Des al niettemin denk ik dat het goed is dat ik mijn routine heb aangepast aan de hand van professioneel advies en verwacht ik dat ik deze producten een lange tijd zal gaan gebruiken.

Hebben jullie nog een goede tip voor een primer die niet al te duur is?

X

Geef een reactie

