Diploma, bohemian party en zonnige dagen

Het is een tijdje stil geweest hier, terwijl je dat niet over mijn leven zou kunnen zeggen, daarom een update over mijn avonturen.

En daar is het nu dan echt, het eind van mijn middelbare schooltijd. Woensdag was mijn diploma uitreiking. Ik heb hem! Hij is in de pocket en ik ben er trots op! Samen met mijn klasgenoten en vwo schreden we de trap in de aula af om vervolgens op de eerste rijen al onze vrienden toe te juichen. Onze mentor had over iedereen wel iets liefs te zeggen en zette alle geslaagden in het wel verdiende zonnetje. Na een geweldig lied van al onze docenten op Home van Dotan, moesten we naar buiten voor de foto die ieder jaar weer vol trots wordt gemaakt. De hoedjes gingen in de lucht en het feest brak los.

Hoe blij ik ook ben dat ik er nu eindelijk vanaf ben en hoe erg ik ook toe ben aan een nieuw avontuur, ik ga het erg missen. De ons kent ons school waar ik vier jaar vol trots heb gelopen. Me heb kunnen ontwikkelen en waar de docenten iedereen de ruimte gaven om te leren en zichzelf te zijn. Waar ik na vier jaar iedere docent kende, en zij mij ook, en waar ik een prachtige tweede helft van mijn jeugd heb mogen beleven. Dat ligt nu allemaal achter mij, dat is voorbij en komt ook nooit meer terug. Terwijl al mijn vrienden nu naar het examenjaar of voorexamenjaar gaan, ben ik er al klaar en is het niet meer mijn veilige rots in de branding van het ouder worden. Natuurlijk zal ik mijn vrienden vaak genoeg nog opzoeken en daarmee deze rots nog even betreden, maar mijn rots is het niet meer. Ik heb het stokje doorgegeven aan de nieuwe brugklassers die niet weten waar ze aan beginnen en de rots maar al te goed kunnen gebruiken.

IMG_3145

Dinsdag was dan eindelijk mijn lang gedroomde bohemian party voor de verjaardag en het slagen van Jette, een van mijn beste vriendinnetjes, en ik. We toverden de tuin om tot een bohemian lounche met allemaal lappen op de grond, lichtjes en kaarsjes verspreid en heerlijk eten en drinken. Ik heb een geweldige avond gehad.

En dan hebben we natuurlijk nog geweldig weer gehad. Ik heb de hele week buiten geleefd, in de schaduw van de grote linde bij mijn opa en oma op de boerderij heb ik meerdere boeken verslonden en heerlijk gegeten.

Hebben jullie ook zo genoten van het zomerse weer?

X

Geef een reactie

