Geslaagd!

Het is gelukt! Ik ben geslaagd! Dat kreeg ik donderdag te horen. En ik ben niet zomaar geslaagd, ik ben geslaagd met alleen maar zevens als eindcijfers en zelfs een acht voor mijn profielwerkstuk. Al mijn centraal examen cijfers waren hoger dan mijn gemiddeldes… Kun je het geloven?!?! Nou ik niet!

Zoals ik in mijn vorige post al vertelde had mijn moeder donderdag een verassing voor me in petto. We zouden naar Delft gaan, meer wist ik niet. Na een gigantisch lange treinreis, bijna alles ging mis, kwamen we in Delft aan waar we naar mijn tante gingen die daar woont. Zij zou meegaan met de verassing. Ik wist nog steeds niet wat we gingen doen en werd steeds nieuwsgieriger! Het was al aan het begin van de middag, dus eerst gingen we in een leuk restaurantje/tweedehands winkeltje wat eten. Echt super leuk was dat, alle broodjes waren vernoemd naar een kunst stroming en de inrichting was heerlijk artistiek. Daar kreeg ik te horen wat de verassing was. Ik mag een mooi sieraad van een goudsmid uit gaan zoeken voor mijn 18e verjaardag en diploma! Hoe leuk en lief!! Mijn tante is goudsmid, dus toen vielen alle puzzelstukjes op hun plaats. Ik heb bij verschillende goudsmeden gekeken en al best wat mooie dingen gezien, maar ga ook nog verder kijken bij ons in de stad zodat ik een echt goede keus kan maken. Nadat we dus langs de goudsmeden waren geweest zijn we op een terrasje gaan zitten, het was onderhand al half vier en vanaf vier uur zou ik gebeld kunnen worden. Hartstikke spannen, want ondanks dat ik eigenlijk wel wist dat ik geslaagd was blijft het toch nog afwachten. Je weet maar nooit… Om kwart voor vijf kwam dan eindelijk het verlossende telefoontje. Ik was geslaagd! Dat moest gevierd worden met heerlijke tapas waarna we terug gingen naar huis, waar ik uiteraard samen met een vriendin nog tot in de late uurtjes feest heb gevierd. Een beter excuus kun je natuurlijk niet vinden. Het was een geslaagde dag.

X

Geef een reactie

