En nu….

‘Hoi, ja ik leef nog hoor!!’ Het heeft even geduurd, maar hier ben ik weer. Ik heb onderhand al 2 weken vakantie and I love it! De afgelopen weken heb ik niets anders gedaan dan uitrusten en nu is het tijd om te gaan kijken wat ik wil volgend jaar.

Mijn examens gingen allemaal goed en aan het eind van de periode kreeg ik dan eindelijk de langverwachte uitslag van het Rietveld. De toelating ging goed, ik heb gedaan wat ik kon en de toelatingscommissies waren erg aardig en geinteresseerd. Toch kreeg ik te horen dat ik niet ben aangenomen, helaas. Dat zette me aan het denken, wat wil ik volgend jaar? Wat ga ik doen en hoe ga ik zorgen dat ik me niet ga vervelen? Want wat wel zeker is, is dat ik geen andere opleiding zal gaan doen volgend jaar. Stap één was, bedacht ik, een nieuw baantje. Tot nu toe werkte ik al een hele tijd bij een restaurantje als afwasser, wat toch wel gaat vervelen kan ik je vertellen. Dus ik ging opzoek naar iets anders en dat heb ik gevonden! Bij een speelgoedwinkel bij ons in de buurt wordt ik nu verkoopster. Dit is parttime waardoor ik nog genoeg tijd voor andere leuke dingen over heb. Ik zit vol met ideeen, zo wil ik nu gaan sparen voor mijn vakantie met vrienden deze zomer en daarna om te gaan reizen. Ik graag iedere week vrijwilligerswerk gaan doen hier in de buurt en het liefst zou ik ook nog een kunstzinnige cursus doen. Genoeg wensen. ‘Maar die blog dan?’ Zal je je nu misschien wel afvragen. Ook de blog blijft erin, maar wel in een ander jasje.

Ik begon Zoey’s Zee met het vooruitzicht op een fijne uitlaatklep voor volgend jaar. Ik wilde het uitproberen en kijken wat ik leuk vond en of het iets voor mij is. En dat vind ik! Toch staat het concept me niet aan. Ik vond het leuk om vaste dagen te maken voor de lezers, maar heb gemerkt dat dit voor mij als schrijfster niet leuk is. Daarom gaat het roer om hier. Vanaf nu post ik niet meer op vaste dagen en houd ik geen vaste onderwerpen meer aan. Ik wil wel proberen om iedere week iets van me te laten horen, maar waarover dat ligt er maar net aan. Toen ik dit aan een vriendin vertelde, vroeg ze ‘maar wat voor een blog krijg je dan?’. Dat vond ik wel een interessante vraag, want welke categorie wordt het dan eigenlijk? Na lang denken kwam ik er op uit dat daar geen eenduidig antwoord op is. Soms heb ik zin in een persoonlijke post zoals dit of iets anders wat je dan zo leuk ‘lifestyle’ noemt. Maar ook bakken en koken, beauty, fashion en fotografie interesseren mij en vind ik leuk om over te schrijven!

Uiteindelijk gooi ik mijn blog om van ‘voor de lezers’ naar ‘voor mijzelf’. Wat, hoop ik, dan weer een positieve invloed zal hebben op Zoey’s Zee voor de lezers.

Voor nu is dit het, aankomende donderdag krijg ik de uitslag van de examens en dat is verschrikkelijk spannend! En natuurlijk zal ik jullie daarover op de hoogte houden!

X

O ja, en ik ben van plan om ook de lay-out en alles te veranderen, zodat het geen try out meer is, maar echt wat ik wil!

Geef een reactie

