Pasen

Fijn pasen allemaal! Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne dag gehad. Ik in ieder geval wel. Met de familie vieren wij Pasen altijd erg uitgebreid.

pasen 2

Vanochtend begon met het verstoppen van de eieren met mijn opa. Dat doe ik al jaren voor mijn kleine neefjes en nichtjes, aangezien er een groot leeftijdsverschil tussen mij en hen zit. We schilderen de, echte, eieren de avond van te voren. Dat zijn er altijd een stuk of 30. Serieus! We zijn namelijk met zo’n vijftien man bij mij thuis. Rond achten was iedereen op, waarna we de eitjes zijn gaan zoeken. Dat is altijd erg leuk en de kinderen vinden het altijd zo spannend! De aller kleinsten denken zelfs dat de paashaas bestaat, zo lief. Na de zoektocht hebben we met zijn allen ontzettend uitgebreid ontbeten, met ontzettend veel eieren natuurlijk.

’s Middags hebben we nog een heerlijk stuk gewandeld, jammer genoeg was het wel nog koud. Maar ja, je kan niet alles hebben natuurlijk…

pasen

Mijn tante is een van de creatiefste mensen die ik ken, ze maakt altijd de prachtigste dingen. Met pasen vind ik het dan ook altijd ontzettend leuk om met haar eitjes te gaan schilderen. Eerst die gore dingen uitblazen, verschrikkelijk! Maar daarna maakt zij er altijd prachtige kunstwerkjes van. En ik iets minder, maar mooi, kunstwerkjes… Nu ik dit schrijf heb ik nog geen eitje geschilderd, dat komt vast nog!

Hoe vieren jullie pasen? Vast niet zo overdreven als wij, wat overigens erg leuk is hoor. Maar natuurlijk niet erg gebruikelijk…

X

edit: ik ging een mooie afbeelding voor boven deze post op pinterest zoeken en er zijn zoveel mooie afbeeldingen met ‘happy easter’, ik kan niet kiezen! Dus het is het zeker waard om zelf ook even een kijkje te nemen!

Geef een reactie

