Muslierepen

Tijdens de toetweek had ik toetsen van drie klokuren. Erg lang dus, daarom ging ik opzoek naar een lekkere suikervrije snack die niet te veel geluid maakt. Aangezien je andere mensen anders stoort…

Ik kwam terecht bij het volgende recept voor suikervrije en vegan muslierepen. Het was echt goddelijk dus vandaag deel ik het met jullie!

IMG_2835

Ingrediënten:

  • 2 cups dadels
  • 1/4 cup noten boter, ik heb dit vervangen door gewone boter aangezien ik niet veganistisch ben.
  • 1/4 cup havervlokken
  • 1 cup noten, ik gebruike pinda’s en cashewnoten.
  • 1/4 cup extra’s zoals gedroogd fruit, rozijnen, kokos en chocola.

Aan de slag:

  1. Verhit de oven voor op 130 ºC om de noten en haver te roosteren.
  2. Ontpit de dadels, zo nodig, en maal ze fijn in de keukenmachine. Als ze een beetje hard zijn kun je ze 10 minuten in water laten weken. Uiteindelijk moet je een soort pasta hebben, het is niet erg als er een beetje korreltjes in zitten van de schil.
  3. Rooster de noten en haver 10 tot 15 minuten in de oven. Let er goed op want ze verbranden snel!
  4. Verwarm nu de boter in een pannetje.
  5. Snij de extra’s in blokjes of vermaal ze een beetje, zo dat jij het lekker vindt.
  6. Vermaal de geroosterde noten, ze hoeven niet tot poeder maar iets minder groot is wat prettiger eten.
  7. Mix nu alle ingrediënten in een kom tot een mooi mengsel.
  8. Vervolgens is het handig om in bakjes of iets dergelijks bak papier te doen en de randjes iets over de rand van de bak te laten hangen. Dit maakt het verwijderen van de repen makkelijker.
  9. Verspreid het mengsel gelijkmatig en zet het voor 20 minuten in de vriezer.
  10. Snij ze in gelijke repen en bewaar ze in een luchtdichte bak of blik.

IMG_2841 IMG_2843 IMG_2844 IMG_2845

Ik heb ervan genoten en ook het maken was erg leuk!

X

Geef een reactie

