Instagram theme

Je ziet het veel voorbij komen, instagram themes. Heel mooi en het geeft een goed beeld van een persoon. Maar hoe doe je dat? Hoe begin je en welke keuzes maak je? Vandaag maak ik mijn eigen instagram theme.

Wat vind je mooi?

Als eerste heb ik een board op pinterest gemaakt met allemaal afbeeldingen die ik mooi vind. Niet in een bepaald thema, je selecteert simpelweg op ‘mooi’ en ‘niet mooi’. Hieruit kun je, als je klaar bent, goed afleiden wat jouw smaak is. Dat kun je als hulpmiddel gebruiken bij het kiezen in de volgende stappen. Dit is mijn board: https://www.pinterest.com/mariekezoey/instagram/

Wat is je thema? 

Aan de hand van het board kun je dus heel goed zien wat bij jou past. Bij mij is dit erg duidelijk, ik heb veel wit groen en een beetje ‘misty’. Ook vind ik, zoals je misschien wel ziet, composities erg mooi. In de zin van allerlei verschillende spullen op een vlakke ondergrond leggen. Ik zal dus voornamelijk compositie foto’s maken en foto’s van mijn omgeving, met af en toe een simpele outfit/selfie. Verder wil ik ook af en toe foto’s delen van tekeningen, kleding, ontwerpen en allerlei andere dingen die ik heb gemaakt.

Hoe ga je bewerken?

Vervolgens ga je bedenken hoe je je foto’s gaat bewerken. Welke filter vind je het mooist? Hou je ervan om je foto te ‘croppen’? En in welke vorm dan. Ik gebruik de apps ‘VSCOcam’ en ‘InstaSize’, deze zijn beide gratis. Ik heb ervoor gekozen om twee filters te kiezen die ik mooi vind. Een kleur, T1, en een zwart-wit, B1. Ook heb ik gekozen om bij al mijn composities stukken weg te knippen, onder en boven zet ik een kleine balk wit. Bij mijn ‘omgeving’-foto’s zal ik geen crop gebruiken. Daar wil ik echter wel soms een andere leuke, nieuwe gadget gebruiken. Dit is de ‘fish eye’ van de Hema, voor op de camera van je mobiel. Daarmee creëer je het volgende effect.

image-4

IMG_2892

De fish eye cam €4,-/mobiel cover Primark €3,-/

etuitje voor fish eye cam Hema €1,- .

De selfie’s, outfits en tekeningen/ontwerpen wil ik tot een geheel maken, door overal de zwart-wit filter overheen te zetten. Hier gebruik ik ook de witte balken.

image-1

onbewerkt
image

met filter

image-3

met witte balken

image-4

onbewerkt

image-6
met filter

Posten maar!

Nu je voor jezelf een overzichtelijke strategie hebt bepaalt is het tijd om te posten, heel veel te posten!!! Want hoe meer je post hoe sneller je thema naar voren komt. En onthoud, ook al vind je soms een foto mooi, als hij niet in je thema past post je hem niet. Anders is je thema niet te herkennen.

Ik vond het ontzettend leuk om deze post te schrijven en te bedenken wat ik eigenlijk mooi vind. Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Geef een reactie

