Breaking news, aanslag in Tunis

Op de fiets naar huis was ik naar de radio aan het luisteren. Toen het nieuws voorbij kwam was er net het nieuws binnen gekomen dat er een aanslag bezig/gepleegd was in Tunesië.

In het Bardo-museum in Tunis, de hoofdstad van Tunesie, is vanmiddag een terreuraanslag gepleegd. Hierbij zijn 21 mensen om het leven gekomen, waaronder 17 toeristen. Zo vertelde de premier van Tunesie tijdens een persconferentie.

Er heerste grote paniek toen twee mannen het vuur opende op toeristen in een auto voor het museum, waarna ook in het museum meerdere slachtoffers zijn gevallen.

Een van de mannen is gearresteerd nadat de politie het museum omsingelde. Na deze omsingeling is het de politie gelukt om de aanval tot een einde te brengen.

Disclaimer, het volgende stukje is subjectief.

Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in deze situatie te zitten. Ik leef mee met alle slachtoffers en familieleden en ik hoop dat alle aanslagplegers worden opgepakt. Het feit dat je het in je hoofd haalt om je politieke overtuiging te uiten door het aanvallen van toeristen vind ik absurd. Iedereen moet zich kunnen uiten, zolang het anderen niet in gevaar brengt. Het is duidelijk dat dat deze keer niet is gelukt. Ik hoop ten zeerste dat dit een les is voor vele, dit is niet de manier om je mening te uiten. Het enige wat je ermee bereikt is een enkele reis naar de cel.

X

edit: Deze aanslag is opgeëist door IS.

Geef een reactie

