I wish… TAG

De afgelopen weken heb ik deze tag op meerdere blogs gezien en ik vind het altijd erg leuk om te lezen. Daarom ga ik heb vandaag zelf ook doen.

i whis 1

Als je alles zou mogen zijn, wat zou dan je droombaan zijn?

Dat weet ik snel, al sinds mijn elfde droom ik ervan om naar de modeacademie te gaan en daarna een eigen label op te zetten. Ik maak en ontwerp al erg lang zelf kleding en dit is ook echt mijn passie. Hier wil ik de rest van mijn leven mee vullen! Ik zou dan ook graag dingen willen veranderen in de modewereld, ik wil betaalbare fairtrade kleding maken en dan ook echt fairtrade, en biologisch! En mijn modellen moeten gewone mensen zijn, zoals jij en ik. Deze vrouwen (en mannen) zijn namelijk zoveel mooier en zoveel echter. Ik hoop ooit deze statements te kunnen gaan maken.

i wish 2

Als je een superoverdreven luxe iets zou mogen aanschaffen, wat zou het dan zijn?

Pfoe, dat vind ik moeilijk. Ik wil al erg lang een Daniel Wellington horloge, maar écht duur is dat niet, dat is gewoon veel geld voor een horloge. Oh ik weet al iets, een aga. ‘Een aga?!’ hoor ik je nu denken, ‘what the fuck is een aga?!’. Nou, een aga is een soort oven/gasfornuis en verwarming in een. Het geeft een erg huiselijk gevoel  en mijn droom is om later een woonkeuken met aga te hebben.

i wish 3

Als je een dagje op zou mogen trekken met een film/serie karakter, wie zou dat dan zijn?

Dit is iemand die jullie waarschijnlijk niet kennen. Bill Adama, uit Battlestar Galactica, de meest nerderige serie uit de geschiedenis. Maar als je even door de toekomst, ruimtereizen en aliens heenkijkt zitten er geweldige psychologische ontwikkelingen in. Deze serie zit echt prachtig in elkaar, het is een serie van vier seizoenen en bij seizoen één was seizoen vier al geschreven. Dit maakt het een prachtig geheel! Bill Adama is de kapitein van het ruimteschip en een geweldige man. Hij is ontzettend sterk maar ook heel menselijk en maakt dus fouten en heeft het moeilijk met het gemis van zijn familie. Toch weet hij altijd een boeg in de branding te zijn voor de rest van de bemanning en de hele vloot.

Als je een locatie mocht uitkiezen waar je eindeloos naartoe geteleporteerd zou kunnen worden, waar zou dat dan zijn?

Het verleden, sowieso. Maar wanneer dan? En waar? Er zijn meerdere momenten waar ik wel zou willen zijn, ten eerste Parijs in de jaren twintig. Kennen jullie de film ‘Midnight in Paris? Nou zo een beetje. Of nog ietsje vroeger, tijdens de renaissance op een hof in Italië. Wat een prachtige dingen werden er toen ontdekt en gemaakt!

Als je iets door zou kunnen blijven eten, zonder er dik of misselijk van te worden, wat zou het dan zijn?

Aardappels! Ja die zag je niet aankomen denk ik, maar ik hou van aardappels! Gebakken zoals mijn oma ze maakt of de nieuwe aardappeltjes gekookt met zelfgemaakte kruidenboter. Oh ja ik zou altijd wel aardappels kunnen eten!

Als je een angst van jezelf zou mogen wegnemen, welke zou dat dan zijn?

Dat is niet moeilijk, faalangst! Ik heb last van faalangst, niet meer heel erg, maar het was heel erg. Ik ben bang om mensen teleur te stellen, dingen niet in één keer goed te doen en ik ben bang dat mensen me niet aardig vinden. Dit belemmerd mij ontzettend in mijn ontwikkeling. En ik zou maar wat blij zijn om dat in de prullenbak te gooien.

Als je een superpower zou kunnen hebben, welke zou dat dan zijn?

Ik denk tocht vliegen, hoe standaard ook. Het is iets wat ik niet ken en ik ben er benieuwd naar. Het lijkt me een geweldig gevoel!

i wish 4

Als er een band weer bij elkaar zou komen en een privé concert bij jou thuis zou kunnen geven, wie zouden dat dan zijn?

Eigenlijk is er geen band waar ik echt fan van ben die uit elkaar is, maar ik ben groot fan van Will and the People. Dus die mogen best een keer een privé concert komen geven!

Als je elk dier als huisdier zou mogen hebben, welk dier zou je dan willen?

Ik denk een eekhoorn. Wel tam! Het lijkt me zo een fijn gevoel om met een eekhoorn te knuffelen. Oké, dat klinkt raar… Herkennen jullie het niet? Zo’n schattig, enigszins eigenwijs beesie.

Personal update: Op dit moment ben ik keihard aan het leren voor de komende twee weken, zoals je afgelopen week wel hebt gemerkt is er minder online gekomen. Sorry. Aankomende twee weken zal dat blijven, aangezien ik dan mijn laatste schoolexamens heb. Daarna heb ik hopelijk weer alle tijd voor jullie!

X

Geef een reactie

