Geluk

Gister was ik bij mijn vriend, hij was jarig dus ik kwam hem gezelschap houden… Toen hij voor ons aan het koken was, had ik even de tijd om gewoon rustig te zitten. Terwijl ik naar hem keek, bedacht ik me opeens hoe gelukkig ik ben.

434abf16d20cd5fca01eaeceb9175295

Ongeveer een jaar geleden zat ik niet lekker in mijn vel. Ik hing tegen een depressie aan en voelde me ontzettend alleen. Ik was net gewisseld van klas en voelde me daar helemaal niet thuis, doordat ik was afgestroomd was het ook nog eens saai en niet uitdagend. Stom en saai dus. Vijf dagen per week. 32 uur lang. Buiten school deed ik niet zoveel, ik keek veel series en zat vaak ook gewoon. Ik leefde in een bubbel waar alleen de negatieve dingen binnenkwamen. Als reactie klampte ik mij vast aan mijn vriend. Ik stalkte hem praktisch en was alleen gelukkig als ik bij hem was. Dat werkte natuurlijk averechts waardoor hij zich van mij afstootte. Ook mijn creativiteit was verdwenen. Ik maak eigenlijk iedere dag iets, maar in deze periode heb ik denk ik wel vier maanden lang niets gemaakt. Daarbij kwam ook dat ik me niet begrepen voelde door mijn gezin. Het was een ‘winterdipje’ en ‘ging wel weer over’. Terwijl ik duidelijk aangaf dat ik hulp nodig had. Uiteindelijk vond ik de hulp bij een vriendin, ik praatte met haar. Ze deed er niet veel mee, maar ik uitte me in ieder geval weer. Dat was het belangrijkste en heeft mij erbovenop geholpen. Samen met de zomervakantie. Het was een bevrijding om even geen school meer te hebben.

Daar dacht ik gister dus weer aan terug en nu ben ik zo gelukkig! Het gaat beter dan ooit tussen mijn vriend en mij, we geven elkaar de ruimte en dat is de sleutel voor een goede relatie. Door de vooropleiding heb ik weer ontzettend veel dingen gemaakt en geleerd die ik nu gebruik en nu word ik potverdorie ook misschien wel toegelaten op de kunstacademie! Het wordt weer lekker weer en over 2,5 maand ben ik van school af. VOOR ALTIJD! Of nou ja, van deze school, met deze klas.

Ik ben gelukkig en daar ben ik blij mee. Dat wilde ik delen en schrijven. Ik weet niet waarom, ik denk dat dit misschien nu wel de vriendin is die ik vorig jaar had om mijn nare gevoelens aan te uiten, maar deze keer mijn fijne gevoelens.

Een heel persoonlijk berichtje vandaag, zonder knippen of herschrijven.

X

Geef een reactie

