Lente

De lente komt er weer aan. Ruik je het? In de lucht hangt de geur van de planten en dieren die weer zin hebben in het leven. De eerste bloemen hebben de moed om hun kopjes boven de nog koude winter grond uit te steken en ’s ochtends hoor je de eerste vogeltjes weer tjilpen. Ook de zon laat zijn gezicht weer vaker zien. Aan een mooie winterse lucht staat ie dan te schijnen, blij met de aandacht die hij van iedereen krijgt!

Voel jij ook de nieuwe energie? De moed en kracht om er weer lekker tegenaan te gaan en die laatste maandjes te rocken voordat het al weer zomer is. Ik hou van dit seizoen, de ongeduld van de natuur naar de warmte en natuurlijk ook van de mensen. Die opeens weer positief in het leven staan, weer uitkijken naar hun werk, school en vrienden. Ja, lente is denk ik toch echt mijn favoriete seizoen!

spring 2

Mijn opa en oma wonen op een boerderij en afgelopen week zijn er twee lammetjes geboren. Dit is een van de twee, is hij niet immens lief en schattig?!

Afgelopen zondag was ik op de boerderij van mijn opa en oma. Ik moest bergen met huiswerk en leerwerk wegwerken en wilde wel graag van het geweldige weer genieten. Dus ik heb, met mijn jas aan, lekker in het zonnetje in de tuin gezeten. Daar zag je ook de lente opkomen. De eerste bloemetjes hier en daar in de prachtige bloementuin van mijn oma (hij doet me altijd aan zo’n ‘secret garden‘ denken). De eerste lammetjes zijn er weer en ook de eerste vlinders heb ik al gespot!

spring 4

Als pauze ben ik wat foto’s gaan maken, even lekker rondlopen over het erf en de kleine prachtige dingen bewonderen.

spring 5X

Geef een reactie

