Review soft matt lipbalm HEMA

Afgelopen weekend keek ik ik mijn make-up stash en kwam ik tot de conclusie dat bijna al mijn lipsticks erg donker zijn. Er zat niet echt iets geschiktst tussen voor de zomer! En met het prachtige lente weer van afgelopen weekend weet iedereen nu wel dat hij toch echt op komst is. Tijd om opzoek te gaan naar een mooi nieuw kleurtje.

Dat was nog een hele opgave, of het was te duur, te roze of te rood of juist te oranje. Ik wilde zo’n mooi kleurtje ertussen in, iets vrolijks waarmee je zegt ‘kijk, ik heb er zin in!’. Nergens te vinden dus. Als laatste stapte ik dan toch maar de HEMA binnen, de winkel waar ik altijd weer bij terug kom als het op make-up aankomt. En ja hoor, daar lagen ze. De mooie matte kleurtjes met de perfecte kleur ertussen.

IMG_2819

De ‘soft matt lipbalm’ is, zoals de naam al zegt, een mooi matt kleurtje. Hij heeft een zoet geurtje, wat ik persoonlijk nooit zo lekker vind, maar hij kan ermee door. En het beste van allemaal, het is in zo’n soort krijtjes vorm! Dat vind ik altijd heel fijn werken.

Ik kocht 07, de kleurtjes gaan van 01 tot 08 van licht naar donker, van nude naar knal. Voor ieder wat wils dus!

Ik vind de verpakking erg mooi, aangezien het een matte stick is vind ik het heel mooi dat ze dat ook in de verpakking hebben laten zien. Lekker strak met zwart en het des betreffende kleurtje en verder geen poespas.

IMG_2820

Als ik de dop eraf haal komt de zoete geur me direct tegemoet. Dat vind ik echt een nadeel, het ruikt een beetje als zo’n jelly kersen snoepje. Weet je welke ik bedoel?

IMG_2822

Al ik hem vervolgens opdoe ben ik dat alweer helemaal vergeten. Hij dekt geweldig goed, ik hoef maar een keer over beide lippen en hij zit goed. Het is dus een stik die je heel snel kunt aanbrengen, net als een lippenbalsmen eigenlijk.

IMG_2830

Vervolgens bleef hij de hele dag zitten, na eten en drinken moest ik even de binnenste randjes van mijn lippen bijwerken maar de rest zit er gewoon op. Wel geeft hij af, maar gelukkig ruik je het geurtje nadat je hem hebt opgedaan niet meer.

IMG_2823

Ik ben ruim tevreden met deze stick. Hij was €3,50 en is dus te koop bij de HEMA. Hij doet zijn werk, voor €3,50, geweldig echt boven mijn verwachting! En de kleur past helemaal bij de lente, lekker knal en lekker tussen alle kleuren in. Ik denk dat ik de komende tijd nog wel wat meer kleurtjes hiervan aan ga schaffen en het leukste misschien is dat er ook een reeks glans is.

X

Geef een reactie

