Recept, tomatensaus en aardappeltjes

Gister was ik als enige thuis, dus moest ik voor mezelf koken. Ik maakte aardappeltjes met een tomaten saus en he was zo lekker! Dus ik wil het graag met jullie delen, alleen heb ik geen foto’s. Ik wist nou eenmaal niet dat het zo goed zou lukken 😉

Tomatensaus

Ingrediënten:

  • 2 tomaten
  • 1 teentje knoflook
  • 1 sjalotje
  • 1 kwart rode ui
  • 1 kwart paprika
  • 1 stuk courgette
  • basilicum
  • tijm
  • olie
  • roomboter

Eerst fruit je de in blokjes gesneden sjalot, ui en knoflook in wat olie in een koekenpan.

Gooi nu de tomaten in de pan samen met wat peper, zout en de kruiden. Laat dit even bakken en blus het daarna af met water.

Doe er nu eventueel een blokje roomboter door om de saus romiger te maken en doe de paprika en courgette erbij.

Laat dit voor ongeveer 20 minuten pruttelen, als het droog kookt voeg je gewoon nog water toe. Uiteindelijk is het een soort van tomaten prutje, dus niet helemaal een saus, maar de tomaten zijn wel stuk gekookt.

Het klinkt misschien een beetje smerig, maar het is heel lekker!

Aardappelen

Dit is veel simpeler, snijdt een paar stevige aardappels in vier partjes en leg ze op een bakplaat. Doe er wat olie, zout en tijm overheen en laat dit op ongeveer 180 graden goudbruin bakken.

Ik hoop dat jullie hier net zo van genieten als ik gister deed!

X

One thought on “Recept, tomatensaus en aardappeltjes

Geef een reactie

