Faalangst

Over een paar maandjes doe ik al examen en daarom kreeg ik een faalangst training aangeboden op school. Die volg ik nu, aangezien ik soms wel last heb voor faalangst en me dat aardig in de weg kan zitten. Vandaag had ik weer een sessie en de vorige keer hadden we als huiswerk opgekregen om een ‘blije momenten dagboek’ bij te houden. Dat deed ik.

En wat is dat geweldig! Ik kan het echt iedereen aanraden! Het laat je niet alleen even terugdenken aan de dag. Het maakt ook dat je je meer realiseert als je zo’n geluksmoment hebt, op het moment zelf. Dat hoeven helemaal geen grote speciale dingen te zijn, een boterham pindakaas is genoeg, aldus mijn begeleider ;).

Ik zal even kort vertellen wat het idee is, voordat ik doorraas. Eigenlijk is het heel simpel. Je schrijft iedere dag voordat je gaat slapen op wat de mooie momenten van de dag waren. En als je het niet weet, dan weet je het niet. Het is geen verplichting, het is iets dat je doet om bewuster van te worden.

Ik kan dit iedereen aanraden! Vooral als je even niet zo lekker in je vel zit. Dit is een hele simpele handeling die niet eeuwig duurt, maar wel maakt dat je positiever in het leven komt te staan.

Het zit onderhand aardig in mijn routine en daar ben ik blij mee, want het heeft me al veel opgeleverd.

X

Geef een reactie

