DIY, geurpotjes

Ik houd van geurkaarsen! Er staat er altijd wel een te branden bij me in mijn kamer. Ik vind ze vaak alleen ook best duur. Dus ik ging opzoek naar een goedkopere optie en dit is wat ik vond.

Het is eigenlijk erg simpel. Je combineert een paar van de volgende ingrediënten waarvan je denkt dat ze goed bij elkaar passen. Daar giet je kokend water overheen en dit houd je warm op je gasfornuis. Je kan ook een theelicht gebruiken of, zoals ik deed, het op een wax melt ding zetten…

  • Citrus; ander fruit doet het ook, maar citrus is verreweg het beste.
  • Kruiden; alle kruiden zijn geschikt, mijn favorieten zijn toch wel rozemarijn en tijm denk ik.
  • Dennennaalden of takjes; deze geven die typische wintergeur aan je huis.
  • Extracten; zoals bijvoorbeeld vanille, amandel of mint.
  • Specerijen; dit kan echt alles zijn, wat je maar lekker vindt!

Je kan ook alvast het water in het potje doen en hem dan tot twee weken in de koelkast bewaren!

Ik maakte een met sinaasappel, kruidnagel, vanille en kaneel. Hij rook echt goddelijk!

IMG_2614

IMG_2616

IMG_2619

IMG_2621Ik heb mijn goedkopere alternatief helemaal gevonden!

X

2 thoughts on “DIY, geurpotjes

Geef een reactie

