Recept, suikervrij

Sinds 2015 eet ik suikervrij, ik ben snel moe en heb ontdekt dat suiker daar een grote invloed op heeft. Dus, om mijn energielevel gelijker te maken, ben ik suikervrij gaan eten. En het werkt goed!! ’s Avonds ben ik veel minder snel moe en ook kom ik ’s ochtends makkelijker mijn bed uit. Een echte aanrader dus. Iets waar ik wel tegenaan liep, was het gebrek aan snacks… Opeens zat overal suiker in en mocht ik het dus niet meer eten. Daarom ben ik opzoek gegaan naar lekkere suiker vrije dingen. Dit is een recept wat ik afgelopen week gemaakt heb en het was een groot succes!

Kokos sneeuwballen
blog kokos koekjes
Ingrediënten:
  • 4 eiwitten
  • 3 cups geraspte kokos
  • 10 gram stevia – optioneel
  • een paar druppels kleurstof – optioneel

Verhit de over voor op 160 graden. Klop de eiwitten stijf en voeg daarna alle andere ingrediënten toe. Meng dit voorzichtig! Anders verliest het eiwit zijn luchtigheid… Maak er kleine balletjes van en leg ze op een bakplaat met bakpapier eronder. Bak ze nu voor 45 minuten tot dat ze droog zijn en kleine scheurtjes hebben. Laat ze daarna minstens een uur afkoelen. Hierna zijn ze klaar om te eten! Je kan deze balletjes tot drie dagen na het bakken bewaren.

Het is een erg leuk en simpel recept om te maken, dus jullie kunnen het vast allemaal!

X

Geef een reactie

